Recenzja - Perfekcyjne

12:35 julia 6 Comments

Opis książki: Ava, Caitlin, Mackenzie, Julie i Parker – wszystkie dążą do perfekcji bez względu na cenę. Połączyła je nienawiść do przystojnego kobieciarza Nolana Hotchkissa, który zranił każdą z nich. Dziewczęta planują morderstwo doskonałe – w żartach, rzecz jasna, bo nigdy by się na to nie odważyły. Kiedy Nolan ginie tak, jak to planowały, nastolatki stają się głównymi podejrzanymi. Tylko że to nie one zabiły!
A więc kto? Jeśli szybko nie rozwiążą zagadki i nie zdemaskują mordercy, ich perfekcyjne życie legnie w gruzach.

Ostatnio zabrałam się za czytanie książki "Perefekcyjne" autorstwa Sary Shepard. Książki tej autorki przeczytałam wszystkie, więc musiałam koniecznie przeczytać i tą!
Fabuła kręci się wokół morderstwa najbardziej popularnego (i okrutnego) chłopaka w Beacon Heights - Nolana Hotchkissa. Tak się składa, że z tymi wydarzeniami powiązane są główne bohaterki: Julie, Mackenzie, Parker, Ava i Caitlin. W jaki sposób? W żartach planują morderstwo Nolana, a później ginie on w dokładnie takich okolicznościach, jak to zaplanowały, przez co są przerażone. Bohaterki mają całkowicie inne charaktery i zainteresowania oraz każda z nich ma problemy rodzinne lub uczuciowe. Najważniejsze pytanie w książce? Oczywiście pytanie o to, kto zabił Nolana. Pod koniec książki niestety się tego nie dowiecie, ale jeśli ktoś jest w stanie przeczytać książkę po angielsku, to jest druga część, którą już kończę: The Good Girls. Sama nie wiem kogo podejrzewać, ponieważ jestem przekonana, że i tak nie zgadnę, Sara Shepard zapewne znów mnie zaskoczy. Może zrobiła to któraś z głównych bohaterek? W końcu w serii Słodkie kłamstewka bohaterki też były winne wielu mniejszym lub większym zbrodniom. Mogę wam zdradzić, że śmierć Nolana nie będzie jedyną w tej serii i po każdej będziecie wręcz zszokowani. Czy warto przeczytać? Moim zdaniem stanowczo tak, no chyba, że nie lubicie pozostałych książek Sary Shepard. W tej książce oczywiście nie jest wałkowany jedynie wątek śmierci, ale też związki, przyjaźnie i życie rodzinne dziewczyn. Którą bohaterkę najbardziej polubiłam? Tu mam problem z odpowiedzią, gdyż po części każdą z nich lubiłam... Ciężko mi również powiedzieć czy jestem do którejś z nich podobna, gdyż widzę u nich pewne cechy charakteru, które też posiadam, ale jestem pewna, że równie wiele rzeczy nas dzieli. Nie utożsamiam się więc w stu procentach z żadną z bohaterek. Zakończenie książki było dla mnie jak najbardziej zaskoczeniem i myślałam, że już pod koniec dowiem się, kto jest mordercą, ale nic z tego. Po tytule nie połapiecie się o co chodzi w książce, ale można pomyśleć że słowo perfekcyjne odnosi się to do życia bohaterek. Cóż, nic bardziej mylnego. Ich życia stanowczo nie są idealne. Co do okładki muszę przyznać, że bardzo mi się podoba, natomiast dziwny jest fakt, że okładka polska jest całkiem różowa, a zagraniczna niebieska, a poza tym niczym się nie różnią. Podsumowując: nie każdemu spodoba się ta książka, gdyż autorka ma troszkę specyficzny moim zdaniem styl pisania i w jej książkach dzieje się tyle różnych rzeczy, że czasem ciężko się połapać, ale mimo to wam ją polecam, jest warta przeczytania. Mam nadzieję, że zachęciłam was do przeczytania tej książki, koniecznie napiszcie co o niej myślicie!


Moja ocena: ☆☆☆☆/5
Ilość stron: 334
Tytuł oryginału: The Perfectionists
Data wydania: 18 grudnia 2016
Autor: Sara Shepard
Wydawnictwo: Moondrive 



Opis książki:  Ava, Caitlin, Mackenzie, Julie i Parker   – wszystkie dążą do perfekcji bez względu na cenę.  Połączyła je nienawiść do przys...

6 komentarzy :

  1. Cześć. Słyszałam o tej książce wcześniej, jednak jej opis mnie nie zachwycił :\ Na szczęście znalazłaś na to sposób. Bardz zaciekawiłaś mnie swoją recenzją. Dzięki tobie już wiem, jaką książkę przeczytam jako następną ;)
    @Not_Hero1590

    OdpowiedzUsuń
  2. Hm, nie byłam pewna co do tej książki, bo Sara uwielbia wątki bliźniąt, co można zaobserwowac po przeczytaniu pll lub tlg, jednak wątek morderstwa mnie przyciągnął :) Oczywiście jak we wszystkich książkach Shepard trudno czasem połapać o co chodzi, więc można trochę poglowkowac.
    Recenzja bardzie na poziomie, szczerze mnie zachęciłas, po jej przeczytaniu nie mam już wątpliwości- muszę dorwać Perfekcyjne! ;)


    e-mail: nati.kostka@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Hm, nie byłam pewna co do tej książki, bo Sara uwielbia wątki bliźniąt, co można zaobserwowac po przeczytaniu pll lub tlg, jednak wątek morderstwa mnie przyciągnął :) Oczywiście jak we wszystkich książkach Shepard trudno czasem połapać o co chodzi, więc można trochę poglowkowac.
    Recenzja bardzie na poziomie, szczerze mnie zachęciłas, po jej przeczytaniu nie mam już wątpliwości- muszę dorwać Perfekcyjne! ;)


    e-mail: nati.kostka@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja po prostu wiedziałam po opisie, że to Sara Shepard! Czytam teraz Bez Serca i kocham jej styl pisania! Ogólnie książka fantastycznie się zapowiada i jak tylko skończę PLL to z pewnością przeczytam :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowny blog, recenzja bardzo ciekawa. Ten post nakłonił mnie do przeczytania tej książki ��

    OdpowiedzUsuń