Recenzja - Rywalki (Selekcja 01)

11:28 julia 10 Comments

Opis książki: Dla trzydziestu pięciu dziewcząt Selekcja jest szansą ich życia. To dzięki niej mają szansę uciec z ponurej rzeczywistości. Ze świata, w którym panują kastowe podziały, wprost do pałacu, w którym będą spełniane ich życzenia. Z miejsca, gdzie głód i choroby są na porządku dziennym, do krainy jedwabi i klejnotów. Celem Selekcji jest wyłonienie żony dla czarującego i przystojnego księcia Maxona. 
Każda dziewczyna marzy o tym, by zostać Wybraną. Każda poza Amelią Singer.
Dla Amelii Selekcja to koszmar. Oznacza konieczność rozstania z Aspenem - jej sekretną miłością i opuszczenie domu. A wszystko tylko po to, by wziąć udział w morderczym wyścigu o koronę, której wcale nie pragnie. 
Jednak gdy spotyka Maxona, który naprawdę przypomina księcia z bajki, Amelia zaczyna zadawać sobie pytanie, czy naprawdę chce za wszelką cenę opuścić pałac. Być może życie o jakim marzyła wcale nie jest lepsze niż to, którego nawet nie chciała sobie wyobrazić...




Książkę poleciła mi koleżanka, która była nią zachwycona i nie chcąc czekać zamówiłam sobie ebooka. Jest jedna rzecz, która w polskiej wersji książki bardzo, ale to bardzo mi się nie spodobała, mianowicie to, że głównej bohaterce 'spolszczono' imię na Amelia, zamiast America. W książce zachwyciła mnie pięknie wykonana okładka oraz charakter głównej bohaterki, która nie martwiła się szczególnie zdaniem księcia na swój temat. America (pozwólcie, że tak będę ją nazywać) wiodła spokojne, lecz niedostatnie życie. Jej rodzina pochodziła z Piątek, jednej z ośmiu klas. Gdy America dostała list informujący o Eliminacjach na żonę księcia Maxona nie była ani trochę zachwycona, w przeciwieństwie do jej matki. America w tajemnicy spotkała się z Aspenem, z którym zaplanowała już całą przyszłość. Z tego właśnie powodu nie chciała wziąć udziału w Eliminacjach. Co będzie dalej sami zobaczycie ;) Książka mnie zachwyciła, jest niesamowicie wciągająca i natychmiast sięgnęłam po następne części, nie mogłam się doczekać jak skończy się ta historia. "Rywalki" dosłownie pochłonęłam, przeczytałam ją w dwie godziny i tego samego dnia skończyłam czytać drugą część. Jest to niesamowita opowieść o miłości, przyjaźni, przywiązaniu do rodziny oraz o trudnościach związanych z pobytem daleko od swojego domu i ukochanego. Bardzo polecam wam tę książkę, jestem w niej wprost zakochana. Książkę oceniam na 9/10 gwiazdek. Proszę piszcie w komentarzach waszą opinię na temat tej książki :)


"Ty nie dajesz sobie rady z płaczącymi kobietami, a ja nie radzę sobie ze spacerami u boku księcia."~ America Singer

Moja ocena:☆☆☆☆☆☆☆☆☆/10
Ilość stron: 259
Rok wydania: 2014
Autor: Kiera Cass
Wydawnictwo: Jaguar
Tłumacz: Małgorzata Kaczarowska

Opis książki: Dla trzydziestu pięciu dziewcząt Selekcja jest szansą ich życia. To dzięki niej mają szansę uciec z ponurej rzeczywistości...

10 komentarzy :

  1. Witaj! Zaprosiłaś mnie to jestem!
    Bardzo ładny wygląd bloga, uroczy :) <3
    Recenzja ładnie napisana, nie mam żadnych uwag,
    Zaciekawiłaś mnie, pomyślę nad przeczytaniem!
    Zostaję na twoim blogu, na dłużej!
    Miłego Dnia Julia xx

    Pozdrawiam, Julia
    (Diablicaa ❤ - @Nieśmiertelna_)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję za komentarz i tak miłą opinię :) To naprawdę dużo dla mnie znaczy, mam nadzieję, że częściej będziesz tu wpadać ;)

      Usuń
  2. Posiadam papierową wersję tej książki i
    jestem tam jej oryginalne imię - America,
    może to tylko jakiś błąd w tłumaczeniu na formę elektroniczną.
    Co do książki... W całej serii jestem zakochana i
    nie umiem się doczekać ostatniej części
    ~~~~~~~~
    Blog cudowny czekam na więcej recenzji
    (Pink5_Lady) xo

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedy weszłam na Twojego bloga, sam jego wygląd zachęcił mnie do przeczytania recenzji. To chyba pierwsza, którą czytam z własnej woli i jestem naprawdę miło zaskoczona :)
    Zwykle nie czytam książek tego typu, ale zaciekawiłaś mnie i tą chętnie bym przeczytała.

    Życzę ci powodzenia i chęci do dalszego pisania.
    Pozdrawiam, @roomoskians x

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję za miłą opinię i mam nadzieję, że będziesz wchodzić na mój blog częściej :)

      Usuń
  4. Część, zaprosiłaś mnie to i jestem :) Super napisałaś recenzje, podoba mi się ;3 Blog też fajnie wygląda ;) powodzenia w dalszym prowadzeniu :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajnie, podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajna recenzja! Wygląd bloga bardzo słodki, i zdecydowanie pasujący do tematyki :) Będę odwiedzać twojego bloga z przyjemnością! Czekam na następne recenzje :)

    OdpowiedzUsuń
  7. super recenzja, miło się czyta i szablon niesamowicie dobrany:) zapraszam do mnie :) etworek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam już dwa tomy Rywalek i według mnie pierwszy jest o wiele lepszy niż drugi. Potem zaczyna się takie trochę masło maślane polegające na tym, że główna bohaterka nie potrafi się na nic zdecydować i ciągle zmienia zdanie. Niedługo będę zaczynać trzeci tom, może jakoś bardziej mi się spodoba.

    OdpowiedzUsuń