Recenzja - Przykry początek (Seria Niefortunnych zdarzeń 01)

17:11 julia 4 Comments

Opis książki: Drogi Czytelniku! Z przykrością zawiadamiam Cię, że książka, którą trzymasz w ręku, jest wyjątkowo nieprzyjemna. Opowiada ona historię trójki dzieci, którym wszystko układa się fatalnie. Pomimo uroku osobistego i inteligencji rodzeństwo Baudelaire wiedzie żywot pełen przykrości i łez. Od pierwszych stron tej książki, gdy dzieci bawią się na plaży i otrzymują tragiczną wiadomość, nieszczęście depcze im po piętach. Są jak magnesy przyciągające pecha.
W tej jednej małej książeczce utrudniają im życie: chciwy i odrażający łotr, drapiące ubrania, straszny pożar, spisek mający na celu zagarnięcie ich majątku, oraz zimna owsianka na śniadanie.
Moim przykrym obowiązkiem jest spisanie smutnych przypadków rodzeństwa Baudelaire, lecz Tobie Czytelniku, nic nie przeszkadza odłożyć tę książkę i poczytać sobie coś wesołego, o ile wolisz wesołe lektury.
Z poważaniem
Lemony Snicket  

Książkę zauważyłam podczas gdy byłam w taniej księgarni z tatą, spodobał mi się opis i postanowiłam ją kupić. Można powiedzieć, że chociaż mam dopiero 15 lat, to jestem za stara na tę książkę. Fakt faktem, książka może wydawać się trochę dziecinna, a pierwszą część przeczytałam w wieku 11/12 lat, ale potem wiele razy do niej wróciłam. Książka na pewno nie jest jedną z najlepszych książek jakie czytałam, ale mimo to bardzo ją lubię. Czytając książkę byłam ciekawa jak zakończy się ta historia, gdyż nie jest ona wesoła i bardzo martwiłam się o dalsze losy sierot. Spodobało mi się to, jak sieroty Baudelaire potrafią sobie poradzić w każdej, nawet najcięższej sytuacji bez pomocy dorosłych. Niestety, dzieci są ignorowane przez osoby opiekujące się nimi, które nie przejmują się szczególnie tym, co dzieci czują i nie są w stanie ochronić ich przed Hrabią Olafem, który czyha na majątek dzieci. Przyznam się, że czasem nawet mnie Hrabia Olaf przeraża ;) Cała seria polega na tym, że pan Poe stara się znaleźć sierotom nowy dom, ale zawsze nie wychodzi, zresztą sami zobaczycie jak przeczytacie. Bardzo podoba mi się wygląd książki, więc poniżej wstawiam zdjęcia :) Moja ocena książki to 6/10. Jeśli czytaliście tę książkę, to napiszcie co o niej myślicie :) Miłego pierwszego dnia wiosny!

"Przyszedł na plażę, jakby nigdy nic, powiedział do dzieci parę słów - i na zawsze odmienił całe ich życie." ~ Lemony Snicket


Moja ocena:☆☆☆☆☆☆/10
Ilość stron: 176
Rok wydania: 2002
Autor: Lemony Snicket
Wydawnictwo: Egmont
Tłumacz: Jolanta Kozak

Opis książki: Drogi Czytelniku! Z przykrością zawiadamiam Cię, że książka, którą trzymasz w ręku, jest wyjątkowo nieprzyjemna. Opowiada ona...

4 komentarze :

  1. czytałam tę książkę dwa lata temu i kiedy patrzę się na tę książkę z perspektywy czasu to chyba najbardziej psychiczna książka jaką przeczytałam
    http://od-ksiazki-do-ksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy ja wiem, nie jest aż tak psychiczna, mi się podobała :)

      Usuń
  2. Ach... Te książki to życie *-* Moim zdaniem każdy powinien przeczytać. Sama chcę to zrobić ponownie i planuję zakupić całą serię
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jestem trochę starsza, ale nie czuję się za stara na te książki ;) Jest w nich wiele smaczków, których młodszy czytelnik nie jest w stanie wyłapać. Seria podobała mi się mniej, kiedy byłam młodsza.

    OdpowiedzUsuń